Saturday, June 18, 2011

Hadiah Birthday...


Assalamualaikum...=)

Apa khabar semuanya?? Moga-moga terus kekal sihat ya...aminnn...=) Hmmm...hari nie saya nak cakap pasal hadiah birthday...sebab jeles tengok hadiah birthday Cik Epal...ce teka beliau dapat apa??? Beliau memperoleh DSLR daripada En. Shaheizy Sam nyer...waaaa....seronoknyaaaa....saya pulak yang rasa nak menjerit....hehe...=D

Okay, sebenarnya saya tak pernah pun berangan dapat hadiah daripada someone special...nak2hadiah yang mahal-mahal macam DSLR nie...tapi bila tengok Cik Epal dapat, fuhhhh...serius, cakap dalam hati, "If aku dapat DSLR nie, aku la orang yang paling bertuah."...eh, ingat senang ke orang nak bagi hadiah ribu-ribuan ringgit nie...bukannya jadi wife secara official pun lagi...

Saya nie pulak, asyik duk berangan je nak ada DSLR sendiri...beli tak jugak...mana taknya, asal semangat tengah membara-bara nak beli DSLR nie, ada cabaran lain yang datang...takpelah, selalu ingatkan dalam diri, "Kalau ader jodoh dengan DSLR tue, insyaAllah, ader la...cuma cepat or lambat je..."...waahhh...macam nak kahwin je dengan DSLR tue kan...hehe...

Tapi, honestly, sampai sekarang masih mengharap saya akan ada DSLR sendiri dan dibeli dengan duit sendiri sebab kalau beli guna duit sendiri nie, kita akan lebih hargai...pasal duit tue kita yang simpan...nak kata duit takdek tue, alhamdulillah, sekarang nie, kalau nak beli DSLR Canon 1000D tue, sangat2 mampulah...hehe...eh2, bukan berlagak yer...saya tahu, awak orang punya saving sah2 la lagi banyakkan...=)

*Saya nak yang 1000D je sebab sesuai untuk beginner macam saya nie...tapi banyak kat kedai dah takdek...='(*

Kenapa nak sangat DSLR nie?? Sebab saya minat la...since alhamdulillah, pelajaran saya masih dalam keadaan stabil sekarang nie, jadi, saya teringin jugak nak ada kemahiran lain...takkan la nak duk mengadap buku 24 jam setiap harikan...yer la, sekurang-kurangnya, bila ada kemahiran lain nie, mungkin kita boleh tolong orang lain...contohnya, saya reti berenang, mungkin, waktu tue saya ader kat beach, then, tetiba saya nampak ada orang lemas, saya boleh tolong...insyaAllah...haaa...tengok, dah kita buat satu amalan mulia di situ...=)

If saya ada kemahiran jadi photographer nie pulak, mungkin saya boleh jadi photographer untuk majlis kahwin akak saya ke, sahabat saya ke...who knows...masa tue, diorang pun boleh jimat bajet diorang...ye tak, ye takk?? =D

Tapi itulah, mungkin fitrah manusia, kehendak tue melebihi keperluan yang sepatutnya...jadi sifat ingin memiliki pun mula bermaharajalela...jadi, sebab itulah jugak sampai sekarang nie saya tak memiliki DSLR sendiri lagi...sebab bila duk sorang2 and fikir balik apa yang perlu and apa yang tak perlu, DSLR mula berada di tangga bawah...tapiiiiiiiii....impian saya untuk memiliki DSLR sendiri, takkan pernah padam...insyaAllah, bila semua hal yang lebih penting dah selesai, insyaAllah, saya akan beli jugak DSLR nie..."Encik DSLR, kamu akanku beli jugaaakkkk...jangan risau yer...yang penting, awak kena tunggu saya...=) "...wahhh...kat En.Kumbang pun saya tak cakap macam nie...hehe...=D

Oklah, sampai di sini saja dulu...moga-moga kita ketemu lagi yer...insyaAllah...wassalam...=)

p/s : tetap setia menunggu Encik Kumbang balik...insyaAllah...=)

*jaga hati, jaga iman, jaga akhlak*

No comments:

Post a Comment